Perarakan Sempena Maulidur Rasul 1432 H

Bismillahirrahmanirrahim~ 


Pada 27 Februari ini insyaallah akan diadakan perarakan sempena Maulidur Rasul. Pelbagai aktiviti akan diadakan pada hari itu selain perarakan, antaranya persembahan nasyid dan juga ceramah. Para pelajar dijemput hadir untuk memeriahkan lagi hari tersebut. Bersama-samalah kita menyemai cinta kepada Baginda dengan apa jua cara sekalipun. =) Rasulullah kekasihku...







p/s: selawat ke atas Nabi s.a.w.

1 comment:

acu faizah said...

nama : noorfaizah binti tokinin
class : ppismp tesl 4 sem 2

1. C
2. C
3. C
4. C
5. Zainab bt. Jahsy
6. -terpadamnya api sembahan orang majusi
- kelahiran Nabi Muhammad
- peristiwa tentera bergajah yg melibatkan burung ababil
7. berlaku ketika Nabi Muhammad bersama 1600 org sahabat dari madinah menuju ke kota mekah smsa musim haji~ dalam prjalann tersbut umat islam telah disekat oleh orang Quraisy di hudaibiyah kerana mereka bimbang dengan kekuatan orang islam dan merasakan maruah mereka tercalar dan tercalar. Lantas Baginda mengutus Uthman Bin Affan untk mnergkan keadaan sebenar trhadap mereka. Khabar angin mengenai Uthman Bin Affan mnybbkan org islam berbaiah( mengangkat sumpah) untuk berjihad memerangi Kaum Quraisy
8. cara yang terbaik unruk mengatasi penghinaan terhadap Rasullah aalah dengan menguatkuasakan undang2 yang tegas agar tiada pihak yang berani memandang enteng terhadap hal regarding Rasulullah. selain itu, umat islam itu sendiri perlulah memartabatkan dan meletakkan Rasulullah sebagai ikon yang boleh diikuti sepanjang zaman agar tiada semua orang termasuk orang bukan islam menghormati nabi junjungan kita.
9. Seperti yang kita tahu ajaran Islam merupakan ajaran agama yang syumul serta sesuai dipraktikkan tidak mengira zaman. Sama jugelah seperti ape yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w. Ajaran nabi sangat berdiplomasi dan menjamin kesejahteraan umat islam waima seantero dunia. Amatlah perlu untuk kite mngikuti sunnah Rasulullah biarpun kite sdg mghdapi arus kemodenan dan globalisasi kerana dengan mengamalkan ajarannya, insyaalah akan diberkati Allah dan sudah tentu tiada lagi masalah kebejatan sosial yg mlande umat manusia tika ini.
10. Rasulullah itu sendiri membawa ajaran agama yang pasti dan terjamin kebenarannya. mengapa kite perlu untuk bergantung harap kepada Rasul Melayu yang belum tentu tahap kebenarannya dan kepastiannya?. Apa yang diajar oleh nabi, itulah yang tercatat dalam Al Quran, pegangan hidup kita. Nabi Muhammad adalah insan yang selayaknya dijadikan Qudwah Hasanah. malahan, kite sbgai umat nye mndpt jminan di akhirat kelak lagi. Tiada lagi keraguan, memang selayaknya Nai menjadi Qudwah Hasanah umat islam sepanjang zaman.