Peneman Setia dalam Kegelapan



Pada 14 April 2014, Lajnah Usrah dan Tarbiyah dibawah naungan BADAMD telah menganjurkan sebuah ceramah mengenai peneman setia dalam kegelapan yang merujuk kepada surah al-mulk.
            Ceramah yang bertajuk Peneman Setia Dalam Kegelapan ini telah bermula pada 8.00 malam dan disertai dengan membaca surah al-mulk yang dipimpin oleh Ustaz Azree. Kehadiran guru pelatih adalah memuaskan memandangan guru pelatih semester 5  tiada di IPGKDRI kerana keluar berpraktikum di sekolah. Pihak BADAMD telah menjemput khas penceramah daripada Sekolah Rendah Mengabang Telipot iaitu Ustaz Asyraf bin Hussein.






            Dalam ceramah ini, Ustaz Asyraf telah menerangkan kepada guru pelatih mengenai kelebihan membaca surah al-mulk secara istiqamah. Antara kelebihannya ialah mencegah dari azab kubur, memberi perlindungan kepada orang yang membacanya, melindungi kita daripada syaitan dan palbagai lagi. Beliau juga memberitahu kepada guru pelatih berkenaan dengan isi kandungan yang terdapat dalam surah al-mulk iaitu tentang kekuasaan, kebesaran, serta kehebatan ALLAH TA’ALA. 




No comments: