Selamat Menghadapi Peperiksaan

Bismillahirrahmanirrahim~

Alhamdulillah, setelah selesai kita berhari raya eidul adha, kini peperiksaan pula yang menjelang tiba. Pastinya, sahabat-sahabat sedang gigih berusaha. Berusaha untuk meraih kejayaan. =) Semoga kita tenang menghadapi minggu peperiksaan ini, seminggu berbaki gunakanlah sebaiknya. Belajarlah selagi mana kita mampu. Timbalah ilmu bukan sekadar untuk peperiksaan tapi sepanjang hayat. 



Untuk berjaya perlu berusaha. Tanpa usaha, kejayaan hanya mampu jadi bayangan. Untuk mencapai kejayaan perlu bersusah payah bukan bersenang lenang. Tanpa usaha, berdoalah macam mana pun, kejayaan tak datang bergolek. Ingat sifir; 

doa + usaha + tawakal = kejayaan. 

Sifir kejayaan mudah di dunia. Macam-macam gaya belajar dah kita praktik untuk terus berjaya kekalkan pointer. Each semester, wajib 3.5 ++ but adakah kita terlepas pandang sesuatu? 



Siapa yang memberi kita kejayaan? Siapa yang membenarkan kita untuk mendapatkan kejayaan? Siapa yang benarkan kita sihat lalu kita berusaha bersungguh-sungguh? Siapa yang memberikan berbagai-bagai kenikmatan, kemudahan dalam pembelajaran? Dan jangan dilupa Dialah penentu takdir kamu. =’) 




Yes, pointer, grade keimanan dengan Allah, sewajarnya A ++. 4 flat. Sayang, seribu kali sayang, pointer dengan Allah diabaikan. =’) Siapa kita untuk melupakannya? Pesanan terakhir, biar macam mana hardwork pun kita berusaha, serahkan semuanya pada Dia. Berusahalah selagi mampu. Pointer dengan Allah juga mesti kena jaga. Thumbs up dekat muslimin dan muslimat yang tetap menjaga hubungan dengan Allah. Berusaha, berdoa, bertawakal. Bukan kerja mudah nak kekalkan hubungan dengan Allah like A ++. Agak senang nak berjaya get straight A’s masa exam. 



Kalau kita sangat senang nak stay up untuk study so, apa kata kita stay up untuk qiam pula? =) Pilihan di tangan kita. 


Buat terbaik masa exam nanti! Moga Allah membantu seiring dengan usaha kita. Amin! =)

No comments: