The Kite Runner


there is a way to be good again......

tagline dari cerita ini menarik......pasti ada cara untuk menjadi baik lagi

TAYANGAN FILEM ISLAMIK
'THE KITE RUNNER'

HARI : SELASA 
TARIKH : 11 OKTOBER 2011
TEMPAT : DEWAN UNGKU OMAR

Sepintas lalu: Cerita ini membawa tema persahabat antara Hassan dan Amir yang berlatarkan Kabul, Afghanistan pada tahun 70 an sebelum Soviet Union menguasai Afghanistan dan juga masa sekarang. Hassan merupakan orang suruhan Amir dan sanggup melakukan apa sahaja untuk Amir walaupun menyakiti dirinya sendiri. Tema persahabatan dalam cerita ini sangat kukuh.

Hassan tetap mengenang Amir sebagi sahabatnya walaupun Amir memfitnahnya mencuri jam tangan yang dihadiahkan oleh ayah Amir tujuannya, untuk mengelakkan Hassan disakiti kerananya lagi kerana itulah Amir menggunakan cara tersebut untuk menghalau Hassan dari rumahnya.

Kemasukan Soviet Union ke Afghanistan menyebabkan Amir terpaksa berpindah hingga ke Amerika. Amir membesar dan menjadi seorang penulis dan kembali ke Kabul untuk mencari anak Hassan demi menebus rasa bersalahnya....adakah dia berjaya?

 Kisah persahabatan dua sahabat

 Muslimat 

Muslimin 



'part' yang membuatkan muslimat ada yang menangis

Nilai yang dibawa dalam cerita ini sangat tinggi. Yang mana baik, ambillah, yang mana buruk, tinggalkan.

Lajnah Publisiti &Promosi Usrah BADAM

2 comments:

Munirah Atirah Binti Mohd Musleh said...

terima kasih kepada semua individu yg terlibat dalam menjayakan program tayangan the kite runner ini. semoga thabat dalam perjuangan.=)

محمد حذوان بن حميدان said...

terima kasih kepada semua sahabat2 yg terlibat secara lansung atau x lansung dalam menjayakan program tayangan program ini. moga usaha kecil kita ini dinilai di sisi Allah, ameen..moga terus thabat dalam perjuangan.,ameen. (^_^)